Helpdesk
De helpdesk van de InterUI wordt vooral geraadpleegd door:
- het contactcenter van de Sociale Zekerheid
- de werkgevers, diensverleners en sociaal secretariaten
- de uitbetalingsinstellingen
Contactcenter van de Sociale Zekerheid
Voor uw vragen betreffende aangiften van sociaal risico richt u zich
best in eerste instantie tot het contactcenter van de Sociale Zekerheid.
In vele gevallen zal dat u kunnen verder helpen. Indien het contactcenter
zelf niet kan antwoorden en in geval van dossier gebonden vragen zal het
contactcenter contact opnemen met de InterUI. Deze zal dan de vraag onderzoeken
en het antwoord terugsturen naar het contactcenter. Ingeval er een uitbetalingsinstelling
betrokken is bij het probleem, zal deze door de InterUI op de hoogte gebracht
worden.
Het contactcenter is bereikbaar via het volgende telefoonnummer:
Contactcenter van de Sociale Zekerheid

02/511 51 51
|
Werkgevers, dienstverleners en sociaal secretariaten
Werkgevers, dienstverleners en sociaal secretariaten kunnen, indien noodzakelijk,
de InterUI oproepen in verband met dossier gebonden vragen. Bv, wanneer
een werkgever vermoedt dat een door hem ingevoerde aangifte door de uitbetalingsinstelling
nog niet is verwerkt, kan deze de InterUI contacteren. De InterUI zal
dan de betrokken uitbetalingsinstelling op de hoogte brengen van het probleem.
De uitbetalingsinstellingen
De uitbetalingsinstellingen maken veelvuldig gebruik van de helpdesk
van de InterUI voor verschillende doeleinden:
- opzoeken van bepaalde aangiften
- herversturen van een aangifte nadat deze door een te late integratie
bij de verkeerde uitbetalingsinstelling was terechtgekomen
- opvragen van statisteken
- Enz
Communicatieflow
In het onderstaande schema vindt u de volledige communicatieflow
voor oproepen met betrekking tot de aangiften van sociaal risico zoals
deze wordt toegepast door het contactcenter.

|